تاکید استاندار خراسان رضوی بر رسیدگی فوری به آسیب‌دیدگان سیل در کلات آیا مدارس مشهد و خراسان رضوی فردا شنبه (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) تعطیل است؟ مردم خیابان سپاه ۶۹ مشهد پس از لایروبی چه درخواست‌هایی از مسئولان دارند؟ محور کاشمر-نیشابور بازگشایی شد (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) توضیحات مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل شهرداری مشهد در خصوص تخلیه چند منزل در خیابان هاشمیه ٩٣ مشهد دستور تخلیه منازل به ساکنان هاشمیه ۹۳ در مشهد (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) + فیلم توضیحات فرماندار مشهد در رابطه با میزان ونحوه پرداخت خسارت سیل به آسيب ديدگان + فیلم سرویس‌دهی مترو مشهد تا ساعت ٢۴ | شهروندان از رفتن به تفرجگاه‌ها خودداری کنند (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) ماموریت استاندار خراسان رضوی به دستگاه‌ها برای خسارات سیل هشدار مدیریت بحران خراسان رضوی: مردم مشهد از رفتن به ییلاقات طرقبه شاندیز اکیدا خودداری کنند هشدار هواشناسی مشهد و خراسان رضوی؛ بارش‌های شدید در آینده هم تکرار می‌شود (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعمال محدودیت‌های احتمالی تردد برای بارش باران طی روز‌های آتی در مشهد بنیاد مسکن: گروه‌های ارزیاب برای برآورد خسارت در محلات حادثه‌ دیده ناشی از سیل به محل اعزام می‌شوند ترافیک و کندی حرکت در پل انقلاب مشهد (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) روند خدمت‌رسانی شهرداری مشهد به شهروندان سیل زده ادامه دارد (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) اهدای یخچال و تلویزیون به خانواده‌های نیازمند آسیب‌دیده از سیل مشهد فرماندار مشهد: بارش سیلابی مشهد در ۵۰ سال گذشته کم سابقه بود ۳۰۰ پاکبان در ۳ شیفت مسیر‌های منتهی به حرم مطهر را پاکسازی می‌کنند + عکس آماده‌باش ۵۰۰ آتش‌نشان در مشهد تا روز یکشنبه (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) سرویس‌دهی منظم و فعال پایانه‌های مسافربری مشهد (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) علت عزل مدیر بحران شهرداری مشهد چه بود؟ (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) + فیلم
سرخط خبرها

فعالیت‌های عمرانی شهرداری مشهد طی ۳ سال گذشته هیچ حادثه منجر به فوت نداشته است | تاییدیه ایمنی پیش‌شرط پرداخت‌ قراردادهای پیمانکاران

  • کد خبر: ۱۷۶۰۷۴
  • ۰۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۱
فعالیت‌های عمرانی شهرداری مشهد طی ۳ سال گذشته هیچ حادثه منجر به فوت نداشته است | تاییدیه ایمنی پیش‌شرط پرداخت‌ قراردادهای پیمانکاران
مدیرعامل سازمان عمران شهرداری مشهد از وضعیت مناسب ایمنی محیطی و انسانی در فعالیت ­های عمرانی شهر خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز موضوع بهداشت، ایمنی و محیط‌زیست در فعالیت‌های مختلف یکی از مسائل مهم است. در همین راستا واحد‌های بهداشت، ایمنی و محیط‌زیست یا همان «HSE» در بخش‌های مختلف صنعتی، کشاورزی و خدماتی ایجاد می‌شود و مدیریت شهری مشهد نیز در بخش‌های مختلف کاری خود این واحد را راه‌اندازی کرده است.

در سازمان عمران شهرداری به دلیل ماهیت کاری، فعالیت‌ها بر دو بخش تولید محصولات موردنیاز شهری در بخش‌های عمرانی و اجرای فعالیت‌های عمرانی در حال انجام است و واحد بهداشت، ایمنی و محیط‌زیست این سازمان نیز با تمرکز بر هر دو بخش تولید و اجرا توانسته سطح ایمنی و محیط‌زیست محصولات و فعالیت‌های عمرانی را افزایش دهد. به طوری که بنا به گفته مدیرعامل این سازمان در سال‌های ۱۴۰۰، ۱۳۹۹ و ۱۴۰۱ هیچ حادثه منجر به فوت در فعالیت‌های عمرانی رخ نداده است.

ایمنی اولویت شهرداری

علیرضا صفی‌پور در گفتگو با شهرآرا با اشاره به فعالیت‌های مختلف سازمان عمران شهرداری مشهد در بخش‌های تولیدی و اجرای پروژه‌ها گفت: با توجه به اینکه کارخانه‌های تولید آسفالت، فراورده‌های بتنی و کارگاه‌های ساخت بسیاری از تجهیزات عمرانی، صنایع فلزی و فولادی و رنگ، پروژه‌های شهرداری وابسته به سازمان عمران است و از طرفی بسیاری از پروژه‌های عمرانی شهر نیز به‌وسیله این سازمان انجام می‌شود، از همین‌رو موضوع کیفیت محصولات تولیدی، مسائل زیست‌محیطی فعالیت‌ها و ایمنی یکی از اولویت‌های کاری در این سازمان محسوب می‌شود.

وی با اشاره به آغاز فعالیت رسمی واحد بهداشت، ایمنی و محیط‌زیست «HSE» از سال ۹۸ بیان کرد: با توجه به اینکه امکان جذب نیروی متخصص در این بخش برای سازمان عمران فراهم نبود، از همین‌رو برخی از کارکنان علاقه‌مند به فعالیت در این حوزه، با ارائه آموزش‌های لازم و دریافت مدارک معتبر را به کار گرفتیم و اکنون در بخش بهداشت، ایمنی و محیط‌زیست سازمان عمران شهرداری سیزده تکنیسین و سه کارشناس ایمنی، بهداشت و محیط‌زیست فعال هستند. البته با توجه به اینکه به صورت میانگین در سال بیش از چهل پروژه عمرانی در شهر به وسیله سازمان عمران اجرا می‌شود، این افراد به صورت مستقیم در پروژه‌های حساس مستقر هستند و روی دیگر پروژه‌ها نیز نظارت دارند.

۲ هزارنفر ساعت آموزش در بخش ایمنی

وی افزود: همچنین هر ساله حدود ۲ هزارنفر ساعت آموزش ضمن خدمت در بخش ایمنی برای کارکنان و کارگران این سازمان برگزار می‌شود و پیمانکاران نیز این آموزش‌ها را به کارگران خود ارائه می‌دهند. در بخش طب‌کار نیز سالانه حدود ۱۳۰۰ نفر آزمایش‌های مربوط به طب‌کار را انجام می‌دهند.

صفی‌پور با اشاره به انجام فرایند به روزرسانی دستورالعمل‌ها و آیین‌نامه‌های مربوط به ایمنی، بهداشت و محیط‌زیست در سازمان عمران شهرداری گفت: خوشبختانه در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ تعداد ۷۰ شرکت و شخص از پیمانکاران سازمان عمران توانستند تأییدیه ایمنی را دریافت کنند و اکنون موضوع تأییدیه ایمنی کار برای پیمانکاران این سازمان جزو الزامات پرداختی‌های آن‌هاست.

وی با اشاره به اقدامات خارج از سازمان بخش ایمنی سازمان عمران نیز افزود: در راستای فعالیت بخش ایمنی این سازمان خارج از محدوده کاری، مشارکت در اطفای حریق کارخانه الکترواستیل، اطفای حریق انبار واقع در بولوار الزهرا و مشارکت در مانور‌های مختلف از جمله آمادگی هلال‌احمر را هم داشته‌ایم.

کاهش هرساله حوادث و ایمنی بیشتر نیرو‌ها

مدیرعامل سازمان عمران شهرداری مشهد در ادامه به تعداد حوادث ثبت‌شده سازمان عمران در سال‌های اخیر اشاره کرد و گفت: در سال ۹۸ مجموع حوادث اعم از انسانی، مالی و زیست‌محیطی به تعداد ۲۷۷ حادثه بود که این عدد در سال ۹۹ با کاهش چشمگیر ۳۰ درصدی به ۱۴۰ حادثه یعنی تقریبا در هر پروژه ۳.۳ حادثه غیرفوتی در سال رسید و خوشبختانه در سال ۱۴۰۰ برای نخستین بار رقم مربوط به حوادث دو رقمی شد و با کاهش ۲۸ درصدی نسبت به سال ۹۹ این عدد به ۹۹ حادثه رسید.

با آموزش‌های مکرر و دقت بیشتر نیرو‌های فعال در این حوزه در سال ۱۴۰۱ تعداد حوادث به ۱.۶حادثه در هر پروژه در سال تقلیل پیدا کرد و کاهش حوادث علی‌رغم افزایش تعداد پروژه‌های حاصل‌شده، نشان از تلاش روزافزون نیرو‌های مرتبط و دقت فعالان بخش اجرا بوده است.

وی در ادامه افزود: همچنین در سال ۹۸ براساس آمار ثبت‌شده تعداد فوتی‌ها متأسفانه چهار نفر بوده‌اند که با انجام اقدامات ایمنی و آموزش‌های مناسب در سال‌های ۹۹، ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ خوشبختانه هیچ فوتی نداشته‌ایم. صفی‌پور در ادامه به فعالیت زیست‌محیطی این سازمان اشاره کرد و گفت: در سال‌هایی به دلیل آلایندگی کارخانه آسفالت شهید مجیدی این واحد تا مرز تعطیلی هم پیش رفت، اما با انجام اقدامات زیست‌محیطی اکنون این واحد جزو واحد‌های نمونه در موضوع مطابقت با مسائل زیست‌محیطی است و اکنون نیز فرایند استانداردسازی کارخانه تولید فراورده‌های بتنی المهدی (عج) در حال انجام است.

وی ادامه داد: هم اکنون فرایند تولید قیر امولسیون به مرحله اجرا رسیده است که این قیر با توجه به اینکه حلال آن بر پایه آب است در زمان پخش آسفالت روی زمین و تبخیر حلال دیگر اثرات مخرب زیست‌محیطی ندارد و دغدغه چندین ساله و مشکلات زیاد استفاده از قیر با حلال نفتی مرتفع شده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->